Öğretmen Eğitimi

BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ (BAU)

TÜRKÇE VE YABANCI DİLLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (BAU TÜRKMER)

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ (YDTÖ) VİDEO TABANLI ONLINE SERTİFİKA PROGRAMI

 

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmeni Video Tabanlı Online Sertifika Programı Türkçeyi yabancı dil olarak öğretmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler ve katılımcılara öğretmenlik alanında uygulama yapma olanağı sunar.

Program günümüz teknolojisinin sağladığı imkanlar kullanılarak dijital bir platformda sunulmakta olup yabancı dil olarak Türkçeyi öğretmek isteyen ve dünyanın herhangi bir yerinde bulunan tüm katılımcılara ulaşmayı hedefler.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretmeni Video Tabanlı Online Sertifika Programının diğer programlardan en önemli farkı içerik videolarının interaktif testlerle zenginleştirilmiş olmasıdır. Bu sayede katılımcılar videoları izlerken aynı zamanda ilgili soruları cevaplayıp, alıştırmaları yapıp, bunlardan puan alacaklardır. Ayrıca içerik ile ilgili yapılan çalışmaların haricinde adaylar sınıf içi öğretimlerine direkt katkı yapacak yazılı başka ödevler de tamamlayarak bu mesleğe en iyi şekilde hazırlanabileceklerdir.

Bu program katılımcıların farklı öğrenim ihtiyacını en iyi şekilde karşılayabilmek için esnek bir şekilde tasarlanmıştır. Buna göre katılımcılar aşağıdaki paketlerden kendilerine en uygun olan paketi seçip programa başlayabilirler.

vitoser

*Video tabanlı online YDTÖ programının yanında, katılımcı grubun ihtiyaçları doğrultusunda yüz yüze danışmanlık hizmeti de verilebilir.

 

Aşağıda, programla ilgili sıkça sorulan soruları ve cevapları bulabilirsiniz:

SIKÇA SORULAN SORULAR

1. PROGRAMA KİMLER BAŞVURABİLİR?

Program, bu alana ilgi duyan ve C1 seviyesinde Türkçe yeterliğe sahip üniversite mezunu herkese açıktır. Bu alanda tecrübesi olmayanlar için “hizmet öncesi”, bu alanda hala hizmet veren öğretmenler için ise “hizmet-içi” eğitim olarak tamamlanabilir. Daha önce benzer bir sertifika programını bitiren katılımcılar da bilgi ve becerilerini güncel ve geçerli yöntemler ile bir üst seviyeye taşımak isterlerse yine bu program onlar için uygun olacaktır.

2. PROGRAM HANGİ YAKLAŞIM GÖZÖNÜNDE BULUNDURULARAK TASARLANMIŞTIR?

Programın en önemli özelliği “görev odaklı” ve “katılımcı merkezli” bir yaklaşımla hazırlanmış olmasıdır. Bu şekilde katılımcılar öğrendiklerini gerçek hayatta uygulayabilecek. Bu sayede Türkçeyi yabancı dil olarak öğretirken kendileri de öğrenci merkezli ve görev odaklı bir yaklaşımı benimseyeceklerdir.

3.İÇERİK HANGİ KONULARI KAPSAMAKTADIR?

Programda online olarak alınabilecek kurs içeriği, öğretmenlerin en çok ihtiyacı olan alanlar içerisinden seçilmiştir.  Böyle bir içerik sayesinde katılımcılar aşağıdaki konulardaki bilgi ve becerilerini geliştirme fırsatı bulabileceklerdir.

  • Yabancı Dil Öğretimi Konusunda Ardalan Bilgisi (Ör: Öğrenci Profilleri, İhtiyaç Analizi vb.)
  • Türkçe Dil Bilgisi ve Farkındalığı
  • Sınıf içi Öğretme Becerileri (Ör: Ders planlama, Becerilerin öğretilmesi vb. )
  • Materyal ve Kaynak Kullanımı
  • Öğrencilerin Değerlendirilmesi
  • Profesyonellik

 4. BU PROGRAMI DİĞER ONLİNE PROGRAMLARDAN AYIRAN EN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

  • Pasif izleyici değil, aktif katılımcı! Program, katılımcıların online içeriği izleme esnasında pasif izleyici olmaktan çıkarıp sürece katacak şekilde tasarlanmıştır.
  • İlk ve tek! Türkiye’de tamamen online olarak tamamlanabilecek ilk (ve şu anda tek) Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretmeni Sertifika programıdır.
  • İhtiyaç odaklı! Program Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretiminde farklı bilgi ve becerileri geliştirmeyi hedeflediğinden “Modüler” olarak planlanmıştır. Buna göre program 5 ayrı modülden oluşmakta her bir modül farklı bir alanı hedeflemektedir. Bu sayede kurs çok boyutlu olarak katılımcılara zengin bir içerik sunmakta ve katılımcıların farklı alandaki bilgi ve becerilerini zenginleştirmeyi hedeflemektedir.

Modül 1: Pratik Bilgiler: Bu modüldeki içerik tamamen öğretmenin dersi planlama ve işleme sürecine direkt katkı yapacak konulardan seçilmiştir. (Ör: Kelime öğretimi; Dinleme Dersi; Sınıf Yönetimi vb.) Bu modül tamamen görev odaklı interaktif alıştırmalarla zenginleştirilerek katılımcıların öğrenme süreci aktif hale getirilmeye çalışılmıştır.

Modül 2: Teoriden Pratiğe: Bu modül daha çok yabancı dil öğretimi alanında güncel ve önemli akademik konulardan oluşturulmuştur. (Ör: Gelişim Psikolojisi; Ana Dil ve Yabancı Dil Öğrenme Kuramları vb.) Dersler çoğunlukla Eğitim Fakültesi akademik kadrosu tarafından anlatılmış olup değerlendirme soruları ile videolar interaktif hale getirilmiştir. Bu dersler sayesinde katılımcılar yabancı dil öğretiminin dayandırıldığı prensipler ile ilgili bilgilerini geliştirebileceklerdir.

Modül 3: Sınıf İçi Dersler: Bu modül gerçek sınıf ortamında yapılan derslerin kayıt altına alınması ile oluşturulmuş videolardan oluşmaktadır. Bu ders videoları çok farklı amaçlar için kullanılabilecektir. Örneğin katılımcılar diğer videolarda olduğu gibi video ile ilgili alıştırmaları yapıp puan kazanabilecek veya akran gözlemi çalışmalarını bu ders videolarını izleyip ilgili gözlem alıştırmasını yaparak tamamlayabileceklerdir.

Modül 4: Türkçe (Gramer) Öğretimi: Bu modül, öğretmenlere gramer öğretimi konusunda yönlendirme ve rehberlik yapmayı hedeflemektedir. Burada özellikle Temel seviyede öğretilmesi gereken gramer konuları tecrübeli eğitmen eşliğinde mikro öğretim tarzında katılımcılara anlatılmıştır. Yine bu modül içerisinde yer alan videolar değerlendirme soruları ile interaktif hale getirilmiştir.

Modül 5: Paneller: Öğretmenlerin önemli gelişim araçlarından biri de sınıf dışında yaptıkları akademik sohbetlerdir. Bu sohbetlerden yola çıkılarak alanında uzman deneyimli öğretmen, öğrenci ve diğer uzman kişiler davet edilerek akademik konularda sohbetler edilmiştir. Bu sohbetlere eklenen sorular sayesinde bu paneller interaktif hale getirilmiştir.  Bu panellerle katılımcıların Türkçe öğretimi alanında merak ettikleri ve tartışmalı konularla ilgili sorularına cevaplar aranmaya çalışılmaktadır.

5. PROGRAM BİTİMİNDE SERTİFİKA VERİLİYOR MU?

Programa katılanlara “Başarı” ve “Katılım” olmak üzere iki farklı sertifika verilecektir. Hangi sertifika için hangi kriterlerin tamamlanması gerektiği ilgili kurs başında yazılı olarak katılımcılarla paylaşılmaktadır.

6. TÜM PROGRAMI BAŞARI İLE BİTİRME KRİTERLERİ NELERDİR?

Kursu tamamlamış adaylara aldıkları notlara göre “Başarı” ya da  “Katılım” belgesi verilir. Kriterler aşağıdaki gibidir:

vitoser2

Minimum katılım belgesi için belirlenen kriterleri tamamlayamamış adaylara herhangi bir belge verilmez.

7. TÜM PROGRAMIN DAHİL OLMADIĞI PAKET 2’Yİ TAMAMLAYAN KATILIMCILARA DA SERTİFİKA VERİLİR Mİ?

Evet verilir. Yine yukarıdaki kriterler göz önünde bulundurularak katılımcı hangi paket içeriğini hangi notlarla tamamlamışsa ona uygun olarak  “Başarı” ve “Katılım” belgesi almaya hak kazanır.